מה נחשב לאוכל בריא?

אוכל בריא

בעידן המודרני, קשה לקבוע מה נחשב מזון בריא. זה יכול להיות קשה לדעת איזה אוכל לאכול ומה לא לאכול.

ישנם גורמים רבים שתורמים לבלבול של ההחלטה איזה אוכל טוב עבורנו. גורם אחד הוא היעדר חינוך תזונתי בבתי הספר. גורם נוסף הוא חוסר ידע כיצד הגוף שלנו פועל, מה שמקשה עלינו להבין כיצד אנו מעבדים מזונות שונים ולאחר מכן משתמשים במידע זה בעת קבלת החלטות לגבי מה עלינו לאכול או לא.

חשוב לאנשים שרוצים לעשות בחירות בריאות יותר בתזונה שלהם להבין מה הם מכניסים לגוף שלהם, כדי שיוכלו לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי הרגלי האכילה ואורחות החיים שלהם.

מה נחשב לאוכל בריא?

כולנו יודעים שאין דבר כזה מזון בריא. יש רק תזונה בריאה. דיאטות בריאות הן אלו שעוזרות לנו לשמור על משקל מאוזן ולשמור על תפקוד תקין של מערכת העיכול.

הדבר החשוב ביותר שיש לזכור הוא שאסור לנו לנסות לאכול יותר ממה שהגוף שלנו צריך. זה יוביל אותנו לאכילת יתר ולאכילת מזונות לא בריאים, שעלולים לגרום להרבה בעיות בריאותיות בטווח הארוך.

אוכל בריא מוגדר כמזון מזין, בעל כמות נמוכה של קלוריות וטוב לגוף. מזונות בריאים הם בדרך כלל ירקות, פירות, דגנים מלאים ובשר רזה.

ישנם ירקות רבים בעלי ערך תזונתי משמעותי. לדוגמה, בברוקולי יש כמויות גבוהות של ויטמין C ואשלגן. הוא גם דל בקלוריות ועשיר בסיבים מה שהופך אותו נהדר לירידה במשקל.

מה זה קלוריות ריקות?

קלוריות ריקות הן מזונות שמספקים הרבה קלוריות אך אינם מספקים ערך תזונתי כלשהו. דוגמאות למזונות ריקים מקלוריות הם משקאות ממותקים, ממתקים ומזונות מעובדים.

המונח "קלוריה ריקה" שימש לראשונה בשנות ה-50 לתיאור מוצרי מזון בעלי תכולת סוכר גבוהה שלא הכילו רכיבי תזונה אחרים.

קלוריות ריקות הן לא רק אלו שאינן נטולות סוכר. הם כוללים גם משקאות המכילים ממתיקים מלאכותיים.

ה-FDA אישר שישה ממתיקים מלאכותיים כבטוחים לשימוש במזון ומשקאות, אך אין להם אותם יתרונות כמו סוכרים טבעיים.

ממתיקים מלאכותיים אינם תחליפים אמיתיים של אפס קלוריות לסוכר מכיוון שהם מכילים בדרך כלל כמה קלוריות לגרם, והם עשויים להיות פחות משביעים מסוכר.

תכולת שומן

ישנם סוגים רבים ושונים של מזון שיכולים להיחשב בריאים. המפתח הוא לוודא שאתם אוכלים תזונה מאוזנת ולא רק סוג אחד של מזון.

סעיף זה עוסק בתכולת השומן במזון. ישנם סוגים רבים ושונים של מזון שיכולים להיחשב בריאים, אך חשוב לאכול תזונה מאוזנת ולא רק סוג אחד של מזון בעל אחוזי שומן גבוהים.

תכולת השומן במוצרי חלב היא דבר מסובך למדידה. ניתן למדוד את תכולת השומן במוצרים אלו לפי כמות השומן הרווי שהם מכילים.

ה-USDA מגדיר שומן רווי כ"סוג של שומן מוצק בטמפרטורת החדר".

ה-USDA גם אומר כי "שומנים רוויים נמצאים בעיקר במקורות מן החי כמו בשר ומוצרי חלב".

כמה דוגמאות למזונות עם רמות גבוהות של שומנים רוויים הם חמאה, גבינה וחלב מלא.

תכולת פחמימות וחלבונים

המונח "מזון בריא" משמש לעתים קרובות במובן רופף כדי להתייחס לכל מזון שאינו נחשב לא בריא. המונח יכול להתייחס גם לבריאות המרכיבים ולתכולה התזונתית של מזון. מזונות בריאים נחשבים לרוב כדלים בשומן, סוכר ומלח, בעוד שדגנים מלאים, ירקות, פירות וחלבונים רזים נתפסים כאפשרויות בריאות.

תזונה בריאה כוללת את כל ההיבטים הבאים:

– צריכה מאוזנת של פירות וירקות

– מגוון דגנים מלאים (למשל, לחמי חיטה, אורז חום) – מקורות חלבון רזים (למשל שעועית, דגים) – מוצרי חלב דלי שומן (למשל חלב דל שומן)

ההגדרה של מזון בריא אינה חקוקה בסלע. זה יכול להיות שונה עבור כל אדם ותלוי בגורמים שונים כגון גיל, משקל, אורח חיים ועוד.

תזונה בריאה צריכה לכלול מגוון מזונות מכל קבוצות המזון (פירות, ירקות, דגנים, מוצרי חלב) וחלבון. חלבון נמצא בתרד. פחמימות נמצאות בפירות וירקות.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

חידושים במניעת פצעי לחץ

פוסט זה בבלוג חוקר את הטכנולוגיות והשיטות החדשניות שפותחו כדי למנוע פצעי לחץ, בעיה בריאותית רווחת וחמורה. הוא מתעמק ביעילות

דם בשתן: סימן אזהרה מטריד

דם בשתן, תופעה המכונה רפואית "המטוריה", הוא מראה מטריד שעלול חששות רבים. גוון אדום או ורוד בשתן, כתמים אדומים או