כך תוכלו לשמור על הבריאות שלכם גם בגיל השלישי

אם הגעתם לגיל השלישי ואתם מחפשים דרכים יעילות לשמור על בריאותכם, אם גם אתם מעט מודאגים או לא ממש יודעים איך לשמור על פעילות נכונה של הגוף וצריכים טיפים מתאימים כיצד לשמור על גוף ונפש בריאים יותר גם בגילכם, המדריך הבא נועד בדיוק עבורכם. ריכזנו עבורכם כאן רשימת טיפים ועצות שיוכלו לסייע לכם לשמור על גוף ונפש בריאים גם בגיל השלישי. מוכנים? קדימה, מתחילים:

1.     ראשית, להיות פעילים פיזית: פעילות גופנית היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על גופנו בגיל השלישי. פעילות גופנית, גם אם בסיסית למדי, עוזרת לחזק ולשמר את השרירים, העצמות והמפרקים בגוף, מגבירה את בריאות הלב וכלי הדם ומפחיתה את הסיכון לפתח מחלות כרוניות. פעילות גופנית סדירה עוזרת גם לשלוט במשקל הגוף, לשפר את הבריאות הנפשית, את מצב הרוח הכללי ולשמור על רמות אנרגיה טובות. פעילות גופנית יכולה כמובן גם לסייע במניעת נפילות, שהיא בעיה שכיחה בקרב אנשים מבוגרים בגיל הזהב.

אם אתם רק מתחילים כעת לאמץ שגרה הכוללת פעילות גופנית, התחילו לאט ובהדרגה. הליכה קלה היא דרך מצוינת להתחיל ובהמשך להגביר קצב בהדרגה את עוצמת ומשך הפעילות. אתם יכולים עם הזמן להוסיף פעילויות אחרות כמו שחייה, רכיבה על אופניים, יוגה וטאי צ'י, כאשר חשוב תמיד להקשיב לגוף ולקחת הפסקות בעת הצורך. לבסוף, מומלץ למצוא פעילויות שאתם נהנים לעשות מכיוון שהדבר יקל על השמירה על עקביות לאורך זמן.

2.     להקפיד לאכול בריא: תזונה נכונה הינה חיונית לשמירה על בריאות הגוף שלנו בכל גיל – זה לא רק עוזר לך להישאר באזורי המשקל המתאימים אלא גם יכול להפחית את הסיכון למחלות כרוניות כמו השמנת יתר, מחלות לב, שבץ וסוכרת. תזונה מאוזנת ועשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים ושומנים בריאים תסייע לכם להשיג בריאות גופנית מיטבית. במקביל כדאי כמובן גם להגביל את צריכת המזון המעובד, הסוכר והשומנים הרוויים וגם להקפיד על שתיית מים מספקת לאורך היום, מכיוון שהדבר עוזר לשטוף את הרעלים ולשמור על תפקוד אופטימלי של הגוף.

3.     לבלות זמן איכות עם חברים ו/או משפחה: לבלות בנעימים עם בני המשפחה וחברים קרובים היא דרך מצוינת לשמור על מצב רוח ומורל טוב לאורך זמן. הוכח מדעית כי שמירה על קשרים חברתיים באופן עקבי יכולה לשפר את הבריאות הפיזית, הנפשית והרגשית שלך בגיל השלישי.  ישנן מגוון דרכים לשמור על קשר עם החברים והמשפחה, כך לדוגמא אתם יכול לארח ארוחות על בסיס שבועי, לצאת לטיולים משותפים או סתם לשוחח בטלפון.

אפשר גם להצטרף למרכז גמלאים מקומי ולהשתתף בפעילויות חברתיות ומפגשים שונים, שם להכיר חברים חדשים ולבנות קשרים עם אנשים בני גילכם. ישנן כיום גם קהילות מקוונות ברשת שניתן להצטרף אליהן כדי להישאר מחוברים עם עמיתים ולקבל עצות בנושאי בריאות ואורח חיים. שמירה על קשר עם חברים ובני משפחה יכולה להביא יתרונות חיוביים רבים כאמור, לעזור להפחית מתח, להקל על דיכאון ולספק תמיכה רגשית בעת הצורך.

4.     ללמוד דברים חדשים: כן, למידה והשכלה זה לא רק לצעירים, מדובר בחלק חשוב בכל שלב בחיינו אשר יכול לסייע לכם להישאר צלולים וחדים ובעיקר מעורבים חברתית. כדאי לשקול לקחת מעת לעת שיעורים פרטיים או מקוונים, לקרוא ספרים חדשים או אפילו ללמוד שפה חדשה. ללמוד דברים חדשים יכולה להיות דרך מצוינת להישאר פעילים ומחוברים לאנשים אחרים, בקבוצות גיל ותחומי עניין שונים, גם בגיל השלישי.

5.     לישון טוב: שינה טובה חיונית ביותר לבריאות הגופנית והנפשית, במיוחד בגילאים מתקדמים. ככל שאנחנו מתבגרים, כך יכול להיות קשה יותר להירדם ולישון עד הבוקר. שינה מספקת עוזרת לשמור על זיכרון חד, יציבות רגשית ומשקל תחת שליטה. חוסר שינה יכול גם להשפיע על המראה שלנו. כדי להבטיח שינה איכותית, הקפידו על לוח זמנים קבוע לשינה, הגבילו צריכת קפאין בערב והגבילו זמן מסך לפני השינה. בנוסף, צרו לכם שגרת שינה מרגיעה כגון אמבטיה נעימה, קריאת ספר או מתיחות עדינות.

6.     להפסיק לעשן / לשתות אלכוהול: אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות למען בריאותכם בגיל השלישי הוא כמובן להפסיק לעשן ולשתות אלכוהול (במידה ואתם עושים זאת). עישון נקשר לסיכון מוגבר להתקף לב, שבץ ובעיות בריאות חמורות אחרות. מצד שני, שתיית אלכוהול עלולה להגביר את הסיכון לפתח מחלת כבד, לחץ דם גבוה ובעיות בריאות אחרות. הפסקת עישון ושתיית אלכוהול היא אחת הדרכים הטובות ביותר להישאר בריאים ולהגן על הגוף מפני ההשפעות המזיקות של הרגלים אלו. בנוסף, חשוב לדבר עם הרופא שלך על כל תרופה שאתה לוקח שעלולה ליצור אינטראקציה עם אלכוהול.

7.     ביצוע בדיקות סדירות: ככל שמתבגרים, חשוב לעבור בדיקות בריאות סדירות. זה יעזור לכם לזהות סממני מחלה או מצב רפואי רגיש בשלב מוקדם יותר. גילוי מוקדם יכול לעזור לך לנהל את הבריאות שלכם טוב יותר ולהפחית את הסיכון לסיבוכים עתידיים. בגיל השלישי מומלץ לעבור בדיקה גופנית לפחות פעם אחת בשנה. רופאי משפחה עשויים גם להמליץ ​​על בדיקות מסוימות כגון בדיקות דם, כדי לבדוק אם יש בעיות בריאותיות אפשריות. בנוסף, בגיל השלישי רצוי לבדוק את הראייה והשמיעה באופן קבוע, שכן חושים אלו יכולים להיפגע עם השנים.

8.     להשתתף בסדנאות בריאות: דרך מומלצת נוספת להקפיד על בריאותנו ככל שמתבגרים היא לקחת חלק בסדנאות בריאות לגיל השלישי אשר יכולות לספק הזדמנות ללמוד על גופנו בשלב זה של החיים ובמקביל גם להתחבר לבני גילנו שאולי חווים אתגרים בריאותיים שונים. סדנאות הבריאות יכולות לספק מידע חיוני על תזונה, פעילות גופנית, בריאות נפשית ונושאים אחרים הרלוונטיים לגיל השלישי ולהעניק מקום לשאול שאלות ולקבל עצות ממומחים בתחום. השתתפות בסדנאות שכאלו יכולה לסייע לכם להיות מעודכנים יותר לגבי מצבכם הבריאותי ולעשות בחירות טובות יותר בנושא.

9.     מיינדפולנס: תרגול מיינדפולנס מהווה דרך מצוינת להישאר בריאים בגיל השלישי – להתמקד ברגע הנוכחי, להיות מודע למחשבות ולרגשות שלנו ולהיות פתוח אליהם ללא שיפוט. המיינדפולנס יכול לעזור לכם להתחבר ל-"אני הפנימי", למצוא תחושה של שלווה ואיזון, להפחית מתח ולשפר את התחושה הכללית. כל מה שצריך זה כמה דקות בכל יום כדי לתרגל. נסו פעילויות כמו יוגה, נשימות עמוקות או מדיטציות מודרכות. אל דאגה אם אתם מתקשים בהתחלה להתמקד או לא מרגישים שאתם מתקדמים, פשוט המשיכו להתאמן ובסופו של דבר תוכלו לקצור את הפירות.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

חידושים במניעת פצעי לחץ

פוסט זה בבלוג חוקר את הטכנולוגיות והשיטות החדשניות שפותחו כדי למנוע פצעי לחץ, בעיה בריאותית רווחת וחמורה. הוא מתעמק ביעילות

דם בשתן: סימן אזהרה מטריד

דם בשתן, תופעה המכונה רפואית "המטוריה", הוא מראה מטריד שעלול חששות רבים. גוון אדום או ורוד בשתן, כתמים אדומים או